04-11-07

Bezoek van Carmen, Sven, Prins Filip en Prinses Mathilde

Sven en Carmen zijn veilig gearriveerd in Doha, na een goede vlucht met 'Al Italia' tot Rome en 'Qatar Airways' voor het traject Rome-Doha. Sinds hun aankomst op dinsdagochtend 31 oktober om 6u.00 hebben we een vrij druk programma afgewerkt. We brachten een bezoekje aan de shoppingmall, de immense duinen en het strand van Messaieed. Tom nam onze bezoekers ook mee voor een ritje door Doha 'by night' en de volgende dag bezocht hij met Sven de befaamde Sport City Tower en de Industriële site van Doha. Ondertussen deden Carmen en ikzelf onze inkopen in de Carrefour.

Op donderdagavond gingen we met ons viertjes uiteten in een Chinees restaurant en nadien verkenden we 'the Rydges', een club in Doha waar enkel westerlingen welkom zijn. Carmen en Sven maakten de dansvloer onveilig en we hebben heel wat afgelachen met een aantal opdringerige Amerikanen.

Voor de rest genieten we uiteraard van het najaarszonnetje bij het zwembad! De temperatuur stijgt momenteel nog tot zo'n 30°C en we merken toch duidelijk het verschil met onze eerste Qatarese (warme) dagen in September. Vanmiddag trekken Sven en Carmen richting 'The City Center Mall', het grootste Shoppingcenter van Doha. Ik vermoed hen niet terug te zien voor vanavond omstreeks 20u., want met zijn drie verdiepingen is dit winkelcentrum echt wel de moeite.

En Tom? Die is gisteren op het vliegtuig gestapt richting Bahrein voor de Prinselijke missie. Van 3 tot 8 november 2007 begeeft een Belgische economische missie zich naar Bahrein en Qatar, onder het voorzitterschap van onze Kroonprins Filip, Erevoorzitter van het Agentschap voor Buitenlandse Handel.

Tijdens deze missie zal de nadruk gelegd worden op enkele sleutelthema’s, zoals logistiek, leefmilieu, bouw, informatica, luxeproducten, uitrustingsgoederen, baggerwerken, havenactiviteiten, energie, diamant- en bankdiensten.

In Doha zullen de 3 gewestelijke agentschappen voor de buitenlandse handel samen een seminarie organiseren met als titel “Belgium building better”, speciaal gewijd aan de bouwsector. Dit seminarie is opgebouwd rond volgende drie thema’s: Architectuur en Stedenbouw – Sportinfrastructuur – Luchthaveninfrastructuur. Uiteraard staat ook een bezoekje aan de Sports City Tower op het programma.

Prinses Mathilde vergezelt haar echtgenoot, maar van haar agenda zijn we niet op de hoogte. Siel is best wel onder de indruk van de verhalen van de echte Prinses en vraagt de laatste dagen uitzonderlijk vaak naar haar eigen (sneeuwwitje)-prinsessenkleed. Een geweldig cadeau dat ze kreeg van Nonkel Jan en Tante Ina.

Een uitgebreid verslag van Tom zijn avonturen volgt ongetwijfeld tijdens één van de komende dagen.

Ik kan jullie ook melden dat ik sinds eergisteren mijn ID-kaart van Qatar in handen heb. Nu kan ik eindelijk mijn Qatari rijbewijs gaan aanvragen. Maar ondertussen heeft Tom me reeds voorzien van een huurwagen. Ik ben dus eindelijk terug mobiel en dankbaar voor de herwonnen vrijheid die zo'n voertuig met zich meebrengt.

Tenslotte wil ik jullie nog even meedelen dat ik geen berichtjes kan ontvangen op mijn Belgische GSM-nummer. Ik vermoed dat ik ze pas zal ontvangen bij aankomst in België op 23 december. Dit even ter informatie, zodat jullie niet denken 'uit het oog, uit het hart'. Maar stuur gerust een mailtje wanneer jullie leuke nieuwtjes hebben!

09:33 Gepost door Kim in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

30 graden niet in NL Pff das lekker warm voor iemand die in een koud landje woont nu zolas ik.Is wel leuk dat het Siel bezig heeft gehouden het bezoek dat is ook niet niks om dat mee te mogen maken.Groetjes van Geesje.

Gepost door: Geesje vanuit NL | 04-11-07

Prins Filip... Toe maar... Kijk nou eens,
Zit ik na thuiskomst wat te googelen op "prinselijke missie" & "qatar" en kom ik op de blogsite van de familie Coosemans terecht. Wat een toeval!

Tom, nogmaals bedankt om ons in speedtempo van de laatste receptie naar het hotel te voeren; anders zaten we daar nog... (wat misschien ook nog niet slecht ware geweest, haha).

Groetjes,
Pieter-Jan

Agoria / Belgian Oil & Gas Group

Gepost door: Pieter-Jan Provoost | 08-11-07

hallo, sorry dat ik u lastig val. op de heen- en
terugreis van zuid afrika naar china (met Qatar)
willen we even op adem komen.daarom probeer ikhet
e-mailadres van het Rydges Plaza Hotel - Doha te
pakken te krijgen. geloof het of niet; email naar
centrale reserveringen in Australië werkt niet en
de telefoonverbinding met het hotel was zo slecht
dat ik het niet kon verstaan. heeft u misschien
dat e-mailadres ? bij voorbaat dank !