20-11-09

Regen in Qatar!

Nu ja, regen. Eerder wat gemiezer, maar gisteren vielen er echt wel enkele druppels uit de lucht. Siel reageerde echt verontwaardigd met : "in Qatar regent het toch nooit". Tja, wel dus.... Onze buren voorspellen intussen reeds hevige regenval op maandag, maar ik geloof er niet veel van. Het is wel veel kouder geworden op een week tijd, maar met een minimum van 25 graden mogen we eigenlijk niet klagen! Het zwembadwater moet wel stilletjesaan verwarmd worden en net nu is de waterverwarming stuk. Tja, luxeproblemen noemen we dat, dus daar gaan we zeker niet van wakker liggen.

We hebben vorig weekend afscheid genomen van twee dankbare bezoekers: Charlotte en Jimmy. Met ongeveer tien dagen Qatar en drie dagen Dubai hopen we dat ze nu een realistische kijk gekregen hebben over het leven in het Midden-Oosten. In Qatar bezochten ze het museum van Islamitische kunst, het Islamitisch centrum 'Fanar', het WTA-damestornooi, Cafe Ceramique, Souq Waqif,'the Pearl' 'the Inland Sea' met bijbehorende woestijntocht, de kamelenmarkt, enkele grote hotels en winkelcentra en de Zoo. Verder gingen ze mee op pad in ons dagelijks leven: de gymklas van Cas, de scholen van de kinderen, de DSA-activiteiten, de balletles en zwemles van Siel, ... Onze avontuurlijke bezoekers trokken er ook een paar keer op uit met de taxi, maar noch in Qatar, noch in Dubai hadden ze veel succes en bereikten dus nooit de gewenste bestemming. In Qatar misten ze zo de oefenwedstrijden voor de moto GP: 'The 8 hours of Doha'. In Dubai vond de taxichauffeur het hotel niet en dumpte hun dus maar in de parkeergarage van de dichtsbijzijnde shopping mall. Gelukkig stond er een winkelkarretje waarmee ze al hun bagage konden vervoeren. Het zal wel een komisch gezicht geweest zijn om met uitzicht op Ski Dubai twee toeristen te zien met een winkelkarretje vol valiezen :-). Hopelijk kunnen ze er intussen toch een beetje mee lachen.

In Dubai stond opnieuw 'the mall of the Emirates' met 'Ski Dubai' op het programma. Ook een heerlijke vol-au-vent met frietjes en voor de meesten een frisse Duvel mocht niet ontbreken. In 'the Belgian Cafe' kan je terecht voor zulke typsch Belgische lekkernijen. Voor het eerst bezochten we de grootste mall van het Midden-Oosten: 'the Dubai Mall'. Ik kan het met niets vergelijken, maar het was indrukwekkend!

Intussen wachten we hoopvol op de komst van Nona. Wegens rugproblemen was de komst even erg onzeker, maar nu zijn we bijna zeker dat ze zal komen. Siel is op de hoogte en hoopt stilletjes dat hond Fei ook meekomt. Tot Cas dringt het nog niet echt door, want toen ik vroeg wie er bijna aankwam, kreeg ik prompt te horen: 'Sinterklaas'. Volgende week hebben we hier drie dagen verlof vanwege Eid Al adha. De school van Cas sluit echter vijf dagen en de school van Siel zelfs de hele week.

Op facebook had ik velen onder jullie jullie reeds ingelicht, maar in mijn vorig verslag ben ik het helemaal vergeten: Siel had onlangs haar eerste zwemwedstrijd en eindigde op de 1ste plaats. In de balletles mocht ze een klasje hoger naar de 5- en 6-jarigen en op school verloopt ook alles voortreffelijk. Wij zijn dus terecht fiere ouders....

De verkleedpartijen van Halloween en de lampionnentocht van Sint-Maarten liggen intussen ver achter ons. De kindjes kijken dus hoopvol uit naar de komst van Sinterklaas en zijn Pieten. Het Sint-journaal op BVN wordt dit jaar helaas veel te laat op de avond uitgezonden. Degene die de programmatie bij BVN opmaakt heeft ongetwijfeld geen jonge kinderen!!!! Een CD met Sintliedjes en online kleurplaten brengen toch enige vreugde in de jonge kinderhartjes.

In Doha stonden er de laatste tijd best wel veel sportieve activiteiten op het programma. Zo gingen we naar de halve finales van het WTA-damestornooi. Hier zagen we de Williams-zusjes, Wozniacki en Jankovic aan het werk. De moto GP en de topwedstrijd tussen voetbalclubs Engeland-Brazilie lieten we aan ons voorbijgaan, wegens het bezoek aan Dubai en een drink op de Belgische ambassade ter ere van de Belgische dag van de Dynastie.

We tellen intussen niet enkel af naar de komst van Nona en Sinterklaas, maar ook naar ons skivakantie van 19 december tot 26 december. Dit wordt gevolgd door een korte vakantie in Belgie tussen 26 december en 2 januari. Prettige vooruitzichten!

Onze oude PC heeft het begeven en werd vervangen door een Apple. Op onze nieuwe PC tracht ik jullie nu te laten meegenieten van enkele foto's...